Jak si správně vybrat a objednat umělce na váš event
Přemýšlíte, jakého umělce pozvat na váš event – a jak celý booking vlastně probíhá? Připravili jsme pro vás přehledný návod, který vám vše usnadní.
1. Vyberte si vhodného umělce
Než nám napíšete, zaměřte se na to, pro koho akci pořádáte a jaký typ eventu chystáte. Pomůže vám odpovědět si na několik otázek:
-
Jaká je cílová skupina? (věk, preference, styl)
-
Jedná se o slavnost, ples, diskotéku, festival, firemní večírek nebo jiný typ akce?
-
Chcete spíše živé vystoupení, DJ set, nebo kombinaci více umělců?
Z našeho portfolia si pak vyberete umělce, který nejlépe odpovídá atmosféře vašeho eventu.
2. Pošlete nám termín a specifikaci eventu
Jakmile máte představu, napište nám základní informace. Čím přesnější budete, tím rychleji vám dokážeme poslat konkrétní nabídku.
Co by měla obsahovat specifikace eventu:
-
Datum konání
-
Druh akce (veřejná, soukromá, firemní, VIP, televizní show, festival)
-
Kapacita prostor
-
Typ místa (klub, hala, open-air)
-
Město + země konání
-
Webové stránky pořadatele / akce (pokud jsou)
-
Kontaktní telefonní číslo
Na základě těchto informací ověříme, zda je umělec v daném termínu k dispozici, a zašleme vám cenovou nabídku včetně přehledu nákladů.
3. Jaké náklady zajišťuje organizátor?
U zahraničních umělců je kromě honoráře potřeba počítat i s technickými a cestovními náklady. Nejčastěji se jedná o:
-
Letenky – zpravidla s extra zavazadlem (kostýmy, outfit, technika)
-
Lokální transport – transfer z letiště do hotelu, z hotelu na místo konání a zpět
-
Hotel – většina zahraničních umělců preferuje 4–5* hotely, někdy i konkrétní řetězce (např. Hilton)
-
Strava – dle času příletu může jít o oběd, večeři, snídani
-
Občerstvení na místě – nápoje a drobné občerstvení dle tzv. rideru (vždy je součástí smlouvy, kterou dopředu obdržíte)
-
Rider – podle potřeby umělců
Veškeré požadavky jsou vždy jasně uvedeny ve smlouvě, aby měl organizátor přehled, co přesně zajišťuje.
4. Smlouva a potvrzení termínu
Pokud souhlasíte s podmínkami a cenou, následuje:
-
Zašleme vám smlouvu k vystoupení umělce.
-
Smlouvu podepíšete, naskenujete a zašlete zpět e-mailem (případně poštou).
-
Na základě podepsané smlouvy vám vystavíme fakturu – buď na první část platby, nebo na celý honorář.
Teprve uhrazením faktury je termín umělce definitivně potvrzen.
Do té doby je pouze předběžně rezervován.
Standardně:
-
Rezervace termínu: cca 7 dní (lze po domluvě prodloužit)
-
Platby většinou: 50 % při podpisu smlouvy, 50 % 1 měsíc před akcí
5. Rezervujte si svého umělce
Chcete mít na své akci zahraniční hvězdu, DJ, zpěváka nebo taneční show?
Napište nám:
Rádi vám poradíme s výběrem a postaráme se o kompletní booking tak, aby váš event proběhl profesionálně a bez starostí.