V poslední době je pro mnoho podniků zásadní otázka, co přitahuje a za čím lidé chodí? Jsou to známí djs, celebrity a nebo koncept akce? Na toto téma jsem se bavil s mnoha partnery a bude lepší, když si to trochu rozebereme.
Známí tuzemští djs -
Jelikož mají již jméno na trhu, jejich ceny tomu také odpovídají a pro podniky kapacitně do 200 osob nejsou většinou moc dostupní. Je to však záruka vysoké návštěvnosti? Rozhodně to stojí za zkoušku, jelikož si tak otestujete, jak na daného dje fungují vaší návštěvníci v dané oblasti ve které se nacházíte a podle toho si můžete určit další strategii. Pozor, ne vždy známý dj znamená plný podnik, jelikož i cena vstupenky na danou akci je většinou vyšší, ale to už je otázka preferencí a prestiže podniku.
Koncepty -
Jeden z nejvíce používaných modelů pro party. Řekněme si několik příkladů. Ibiza night, Oldies night, Latino night. Většinou to není o djs, pokud v tomto konceptu nejsou zastoupeni, je to akce, která říká lidem o jaký styl či druh akce se jedná. Latino by mělo být o latinské muzice či atmosféře, Ibiza o muzice, která se právě hraje na Ibize. Koncepty mají výhodu v tom, že nejsou stavěny přímo na jméně dje a většinou jsou tou levnější variantou pro podnik. Kvalitní a dobře provedený koncept akce, je pro podnik velkou výhodou.
Jsou ale také koncepty, které jsou dražší než celebrity a zároveň známí tuzemští djs a to tehdy, pokud jde o světový koncept jako je club MTV nebo Cream tours, tyto večery jsou většinou spojeny se zahraniční hvězdou, která je součástí akce a nebo platíte hlavně za značku, stejně tak jako třeba u telefonu za Apple.
Prosím nepleťte si koncept akce, který jsem nyní popsal s akcí Chupito za 10 Kč, to nemá s akcí nic společného a těmto akcím se pokud možno vyhněte. Přivedou vám do lokálu lidi s kterými může být více práce než zábavy :-)
A ještě jsou tady také Celebrity -
Určitě skvělý tahák pro širokou veřejnost a jistá záruka návštěvnosti, ale je potřeba vidět i fakt, že celebrita stojí většinou mnohem více než známý tuzemský dj a většinou je pouze přítomen a nevytváří tak další hodnotu, jakou je například vystoupení, dj set atd. Pozor na celebrity, které se tváří jako djs. Velice pečlivě uvažte, jak danou osobu budete prezentovat, jelikož i to může mít vliv na návštěvnost vaší akce.
Krásný den a spousty skvělých akcí ve vašem podniku.
Autor: Michal Slončík